27 september: Vacaville - Petaluma - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 27 september: Vacaville - Petaluma - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

27 september: Vacaville - Petaluma

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 September 2012 | Verenigde Staten, Petaluma

Beste lezer,

Vannacht heerlijk geslapen op Vineyard RV Park, afgezien van een haan die vlakbij ’s ochtends om vijf uur begint te kraaien. Even de ventilator aan, die meer lawaai maakt dan de haan, en het slapen gaat weer.

We doen het vandaag weer even rustig aan. We hebben geen haast om weg te komen, of om op de volgende campground aan te komen.

Na het douchen en ontbijten pakken we de camper op en op 500 meter van de campground pikken we nog even een cache op. Aangegeven als een ‘small’ maar voor Nederlandse begrippen een ‘nano’, dan kun je dus wel even zoeken ja. Gelukkig zag Madelon hem in de boom hangen met een klein verfrommeld papiertje erin. Jammer.

We rijden de I-80 op richting het westen en gaan er bij Napa af om via de Highway 12 en de 29 naar de Premium Outlets in Napa te rijden. ( ….) Deze zijn wat kleiner, met maar 50 winkels. Ondertussen lopen we al lang niet meer alle winkels af. Madelon koopt bij de Banana Republic een pak voor haar werk en we lopen nog even de Guess binnen. Helaas, de aktie die ze hadden ‘buy one, get one 50% off’, geldt niet meer… En we hadden juist allebei nog voor een horloge willen kijken, en dachten: dat doen we dan wel in de volgende Outlet Malls. Jammer, dat had ons toch $ 40,- gescheeld. We laten het nu dus maar voor wat het is, toch wel een grote teleurstelling, maar eens te meer het teken: als je wat wilt, koop het dan meteen.

Als we bij de Outlet Malls klaar zijn rijden we verder richting Petaluma. We checken in bij de campground en schrikken toch nogmaals wel enorm van hoe de prijzen gestegen zijn. De prijzen die wij per mail hadden doorgekregen waren nog exclusief tax ook, dus nu zijn de nachten doordeweeks bijna $ 60,- en in het weekend bijna $ 70,-. We zijn echt nog nooit zo duur uit geweest met onze campgrounds. Maar het verschil is ook dat de euro ten opzichte van de dollar twee/drie jaar geleden nog € 0,66 was, en nu al € 0,80. Dat scheelt enorm op een hele vakantie.
De plek die we toegewezen hebben gekregen zijn we ook niet zo blij mee. Het is een krappe plek en we staan niet op een geasfalteerde plek maar weer midden in het grind en onder grote bomen. We kunnen dus ook niet echt lekker in het zonnetje zitten aan het einde van de dag.

We zoeken naar andere vrije plekken die ons beter bevallen en vragen bij de receptie of we die misschien kunnen gebruiken. Helaas zijn bijna alle plekken voor het weekend al vooruit gereserveerd, blijkbaar weten mensen dus precies welke plek ze moeten reserveren. Dat zou betekenen dat we één nacht op die plek kunnen staan, dan weer twee nachten niet, en dan weer twee nachten wel.
We besluiten dan de laatste twee nachten wel op die plek te willen staan. Dan maar even doorbijten de eerste drie nachten, en gewoon zo lang mogelijk weg blijven op de dag.

Madelon heeft bij knutselwinkel ‘Michael’s’ nog een aantal cupcake artikelen gekocht die in Nederland duurder zijn en ik koop bij een hele grote kledingwinkel nog een t-shirt van Levi’s voor € 11,-. Ben ik ook weer tevreden…

Morgen gaan we naar San Francisco. Eerst met de camper naar Larkspur, vanwaar een ferry in een half uur naar het centrum van San Francisco vaart. De grootste uitdaging schijnt te zijn, of we de camper wel kunnen parkeren bij de ferry…We zullen het beleven! Tot de volgende keer!

• 28 September 2012 - 08:09

Amanda:

Wat een prijsverschil zeg!
    Moet wel lachen om de zoektocht van de starbucks mokken. Ben benieuwd hoeveel verschillende jullie inmiddels in de verzameling hebben. Jullie scoren goed met kleding en schoenen! Enne geen scrapspullen meer Madelon? :-)

Heel veel plezier nog

Groetjes van ons