26 september: Vacaville Premium Outlets - Reisverslag uit Vacaville, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 26 september: Vacaville Premium Outlets - Reisverslag uit Vacaville, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

26 september: Vacaville Premium Outlets

Blijf op de hoogte en volg Michael

27 September 2012 | Verenigde Staten, Vacaville

Beste lezer,

Vannacht prima geslapen op de KOA campground van Placerville, die niet in Placerville ligt…We waren zo’n beetje de enigen op de camping, met aan beide kanten helemaal niks naast ons en zo ver mogelijk van de weg vandaan. We vragen telkens bij het online reserveren van de plaatsen om een zo rustig mogelijke plaats en tot nu toe werpt dat geloof ik wel z’n vruchten af, hoe je het woord ‘rustig’ soms ook moet uitleggen.

Rond een uur of acht worden we wakker en het is flink warm buiten. Een heel verschil met de afgelopen dagen. We kunnen dan ook even heerlijk buiten ontbijten na het douchen, en pakken vervolgens de camper weer op en rijden terug de US 50 op, richting Sacramento.
Onderweg, vlakbij Sacramento gaan we er bij de Starbucks even af om koffie te drinken, en te kijken of ze toevallig de mok hebben van deze plaats. Helaas hebben ze alleen die van Californië. We blijven even buiten zitten om te genieten en na een half uurtje gaan we verder. De medewerkster van de Starbucks zei dat we anders misschien meer richting de stad zelf moesten kijken of ze de mok hebben, want hij bestaat wel.
We pakken een andere afslag bij Sacramento en kijken daar nog even, maar ook daar hebben ze hem niet. Waarschijnlijk zul je er echt de stad voor in moeten om hem te kunnen kopen. Dat gaan we even niet doen met de camper.

Bij Vacaville gaan we van de weg af richting de Premium Outlets. Het is altijd weer even afwachten hoe de winkels ingedeeld zijn. Sommigen zijn overdekt, sommigen zijn dicht op elkaar gebouwd maar niet overdekt, en sommigen, zoals deze, zijn aan twee kanten van de doorgaande weg gelegen met in het midden grote parkeerplaatsen. Dat betekent dat je een grote afstand moet lopen om alle winkels af te gaan.

Ik kan eigenlijk weer in geen enkele winkel iets vinden. Bij de Guess haalt Madelon wel weer een broek, een jas en twee shirtjes. Maar na drie uurtjes winkelen hebben we het wel weer gezien. Het is inmiddels tegen half vier en we gaan richting de campground die we gereserveerd hebben voor vandaag. We zitten op het Vineyard RV Park bij Vacaville. Dat was degene die het meest interessant leek en het verste van de weg af. Ook waren de paar recensies die er waren, wel in orde.

Bij aankomst lijkt het in eerste instantie niet veel soeps, want de plaatsen aan de weg staan alleen maar in grind, dicht op elkaar en dicht aan de weg. Gelukkig blijken wij na het inchecken op een – relatief – schitterende plaats te komen staan, met achter onze plaats een groot grasveld met bomen, waar we lekker kunnen zitten, zodat we niet midden in het stof hoeven te zitten. Ook hebben we rechts naast ons niemand staan, en links naast ons zijn de ‘vaste’ bewoners niet bij hun camper aanwezig. Lekker rustig.

We lezen nog een tijdje wat en gaan morgen richting Petaluma, voorlopig de laatste campground voor 5 dagen, de laatste nacht zullen we doorbrengen in de buurt van de camperverhuurder. Overigens is ook de campground in Petaluma flink duurder geworden. Voor doordeweekse dagen rekenen ze inmiddels $ 50,- en in het weekend $ 60,-!!! Bijna 20% duurder dan drie jaar geleden. Maar goed, het zit lekker dicht bij San Francisco, ongeveer 20 miles rijden, en het is een mooie campground. We zullen nog wat korting eruit proberen te onderhandelen.

Tot de volgende keer!!

• 27 September 2012 - 15:58

Rene:

nou jully maken wel veel mee maar als we zo het reisvrslag lezen kan je beter met de camper terug komen met al die kleren die jully gekocht hebben hoef je ook niet na te denken aan die 23 kilo en qa weer kan je beter nog een maand er bij boeken hier want hiert is het shit weer zit op de staasts loterij te wachten dan komen we er aan blijf in ieder geval tot 11 oktober want dan is de trekking nog veel plezier oja de abn is failiet en die woningstichting in heerhugowaard ook dus blijf maar lekker weg gr rene en genayla