2 oktober: Petaluma - San Leandro - Reisverslag uit San Leandro, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 2 oktober: Petaluma - San Leandro - Reisverslag uit San Leandro, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

2 oktober: Petaluma - San Leandro

Blijf op de hoogte en volg Michael

04 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Leandro

Beste lezer,

Vanochtend de laatste ochtend wakker geworden op de campground in Petaluma.

Het is alweer flink warm, de zon schijnt weer vol uit, zonder een wolkje aan de lucht, de derde dag achter elkaar.
We gaan het vandaag weer rustig aan doen, gisteren hebben we alweer genoeg gehaast, en de komende twee ( of eigenlijk drie ) dagen worden flink vermoeiend.

Na het douchen bellen we naar de campground die het dichtste bij de camperverhuurder ligt om te kijken of ze plek hebben. De naam ‘Trailer Park Haven’ ( dus geen ‘heaven’ ) doet al het ergste vermoeden maar we zullen even een nacht door moeten bijten. De prijs valt wel enorm mee, de goedkoopste van deze vakantie volgens mij, voor $ 30,- hebben we een plek met full hook-up.

We gaan nog even lekker buiten zitten tot een uurtje of half elf. Dan pakken we de camper weer op en rijden naar de IHOP voor ons laatste ontbijt daar. We laten ons weer verwennen door allerlei heerlijke zoetigheden, spek, worstjes en roerei.
Vervolgens wil Madelon nog even naar de Michael’s ( heeft iets met Michael blijkbaar ) om de kortingsbon te verzilveren die ze bij haar vorige aankoop kreeg. Ze krijgt nu 40% korting op een artikel naar keuze en ze koopt daarmee een mal met figuurtjes erin om taarten te versieren.

Het is inmiddels al bloedheet, het is nu twaalf uur, waarschijnlijk tegen de 30 graden.

We pakken de camper en hebben afgesproken dat we, om het af te leren, nog één keer een bezoek brengen aan een Outlet Mall: we bezoeken die in Napa nog een keer, omdat die relatief goed op de route ligt ( lees: we rijden er máár 20 miles voor om ).

Rond een uurtje of half twee komen we daar aan. Het is nu écht bloedheet, we hebben zelfs het idee dat we het nog niet zo warm hebben meegemaakt. Het voelt werkelijk alsof je een sauna binnenloopt, de warme wind maakt het ademen zelfs iets moeilijker. Het doet een klein beetje aan Las Vegas denken, maar dan misschien toch nog iets erger.

Ik koop voor $ 46,- een 100 ml. luchtje van DKNY for men erbij. Tóch weer een luchtje erbij, terwijl ik van de week nog schreef dat ik ze meestal niet eens zelf leeg maak. Impulsaankoop noemen ze zoiets geloof ik.
We kijken weer in veel winkels, maar we slagen alleen nog bij Kenneth Cole. Ik koop er twee t-shirts en een paar schoenen voor m’n werk en Madelon koopt er twee shirtjes en een broek. Zo, de laatste toegestane kilo’s voor in de koffer zijn er ook weer.

Rond een uur of vier houden we het voor gezien en gaan we richting San Leandro, waar onze campground ligt. Het is toch nog een behoorlijk stuk rijden, ik schat ongeveer 50 miles, en we komen ook nog in de file onderweg. Dit deel ten oosten van San Francisco, omvat veel grotere steden: Berkeley, Oakland, Stockston, San Leandro en nog een aantal grote steden met enkele tienduizenden inwoners per stad. Zeker met de camper is het af en toe even goed opletten in de spaghetti van snelwegen die hier ligt.

Uiteindelijk komen we rond half zes aan bij de campground die midden in de stad ligt. Het woord ‘haven’ ( toevluchtsoord ) weerspiegelt zichzelf in het feit dat dit een laatste halte is voor vrijwel elke toerist die zijn camper inlevert rondom San Francisco: in San Leandro zitten zo’n beetje alle verhuurders, en dit is zo’n beetje de enige campground, of inderdaad: trailer park. De campground bestaat namelijk uit een grote parkeerplaats waar een paar campers kunnen staan, en verder naar achteren zie je vooral permanente stacaravans en vakantiewoningen.
Maar: eerlijkheid gebiedt te zeggen: wij hebben een prima plaats, erg ruim, naast de camper van de uitbaatster, ( plaatsnr. 38, voor mensen die willen reserveren ), het is heel goedkoop ( alleen geen gratis Wifi, dus jullie lezen het verhaal iets later ) en de sanitaire voorzieningen zien er werkelijk schitterend uit.
Dat deze campground vooral door ‘bijna ex-toeristen’ wordt gebruikt blijkt dat achterop de plattegrond van de campground een plattegrond uit de hand is getekend van de buurt waar welke camperverhuurder zit en hoe je er moet komen. Goed geregeld.

We lopen naar de Starbucks, 450 meter verderop, en halen er lekker een koude Frappuccino om die bij de camper op te drinken. Het is inmiddels alweer tegen half zeven.

We pakken de koffers in, en alsof we het wisten, houden we een veiligheidsmarge van ongeveer 1 kilo over. De meeste oude kleding nemen we uiteindelijk toch weer mee terug. Die kunnen we altijd volgende keer nog weggooien.

Een opmerking die we lazen over deze campground, dat ie wat lawaaiig is, dat klopt wel: het is een komen en gaan van treinen, je hoort regelmatig een politieauto en je zit vlakbij de snelweg. Maar goed: nog een nacht en dan is het voorbij. Dan zit het er weer op.
Morgen leveren we de camper in en worden we naar het vliegveld gebracht of op de bus daarheen gezet. Vanaf het vliegveld kunnen we de shuttle bus naar ons hotel, Best Western El Rancho Inn, nemen. Alleen nog even zien hoe we morgen de dag doorkomen zonder vervoer of wat dan ook.

Jullie horen snel weer van ons. Iedereen weer hartstikke bedankt voor alle leuke reacties. Leuk dat iedereen het zo actief volgt!

Tot de volgende keer!