25 september: Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 25 september: Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

25 september: Lake Tahoe

Blijf op de hoogte en volg Michael

26 September 2012 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Beste lezer,

Voor afgelopen nacht hebben we een hulpmiddel moeten inschakelen om in slaap te kunnen vallen. Ten eerste hadden de buren op de campground een apparaat aan wat constant hard stond te zoemen, ten tweede zaten we weer eens vlak langs de weg. Het lijkt wel alsof elke campground hier direct aan de grote weg ligt. Als je ook op google maps gaat zoeken, dan zie je ook als je gaat inzoomen, dat vrijwel elke campground direct aan een weg ligt, tenzij je voor een National Forest campground gaat. Wij mogen met de lengte van onze camper daar alleen meestal niet in.
Door de ventilator ( de ‘fan’) aan te zetten, zijn we door het zoemende geluid wat het andere geluid overstemt, toch in slaap gevallen. Rond een uur of zeven worden we weer wakker.

We moeten alleen tot negen uur wachten tot we kunnen douchen en kunnen betalen. Dan pas gaat het kantoor open.
We besluiten het vandaag toch rustig aan te doen. Na het douchen pakken we de camper en besluiten we een rondje om Lake Tahoe te gaan rijden. Tijdens het rondje zullen we proberen een paar caches te gaan zoeken. Ook hebben we alvast een campground gereserveerd tussen Placerville en Sacramento. Bij Lake Tahoe waren veel campgrounds $ 60,- tot $ 70,- per nacht. Nu hebben we er een voor $ 45,-.

We rijden vrijwel direct vanaf de campground US 50 op richting South Lake Tahoe. De weg begint direct met een enorme stijging, tot uiteindelijk ruim boven de 7000 feet, zo’n 2300 meter.
Ik wilde vlakbij de campground nog tanken voor $ 3,84, maar we passen er met onze RV niet onder het dak. ( goed opletten altijd! ). We hebben nog een kwart tank ongeveer, dus dat zien we later wel.
We rijden de ronde tegen de klok in, en vermijden het zeer toeristische South Lake Tahoe. We gaan richting Incline Village, en halen daar bij de Starbucks meteen koffie. En een mok! Van Lake Tahoe!
Ook kijk ik hier of we kunnen tanken, maar ook hier kunnen we bij geen enkel tankstation met onze camper onder het dak van het benzinestation. En de prijzen zijn hier ineens tussen de $ 4,29 en $ 4,49. In dezelfde staat, alleen iets toeristischer…

We gaan verder met ons rondje, maar komen er al snel achter, dat een rondje om dit meer, niet iets is wat je met de camper moet doen. Je kunt hem echt nérgens kwijt, of je mág hem nergens kwijt. De parkeerplaatsen bij supermarkten of restaurantjes zijn er niet op berekend. En vrijwel over de hele route staan langs de weg bordjes met dat parkeren of stoppen niet is toegestaan. Een tip: als je deze route ooit rijdt, rij hem dan met de klok mee, want dan heb je heel af en toe nog een uitsparing langs de weg waar je wel je – gewone – auto kwijt kunt. Wij beginnen ons al af te vragen waar tijdens het drukke wintersport seizoen iedereen z’n auto laat.
Uiteindelijk komen we in één dorpje, waar je maximaal twee uur langs de weg mag parkeren. Hier stappen we dan ook uit en lopen wat rond. Er staan geweldig mooie huisjes rond het meer. We eten wat in een gezellig restaurantje, kijken even aan het water en zoeken er nog naar een cache. Na inderdaad een uurtje of twee rijden we weer verder. Ook de rest van de route is het parkeren vrijwel onmogelijk. Uiteindelijk komen we na een paar uur vlakbij South Lake Tahoe uit, en vind ik ook eindelijk een benzinestation waar we met onze camper kunnen tanken. Voor $ 4,05, dus het valt nog mee ook. Helaas was de tank wel bijna leeg, en gaat er voor $ 170,- aan brandstof in… Overigens kunnen we nog maar 400 miles rijden, dan hebben we onze inkoop verbruikt van 2400 miles. We hebben er dus in 10 dagen tijd al 2000 verreden. Maar als het goed is, moeten we wel ongeveer uitkomen, en zo niet, dan kost elke extra mile $ 0,40.

We rijden vanaf South Lake Tahoe over de US 50 verder, in de richting van Placerville. Een enorm bochtige route, vrijwel alles bergafwaarts. Je daalt ongeveer 800 meter. Vrij vermoeid van toch weer een redelijk lange dag komen we rond half zeven op onze campground voor vannacht aan.

Morgen gaan we verder naar Vacaville. Daar zitten outlet malls. Aangezien dat alweer een tijdje terug is ( … ) mogen we daar wel even kijken.

Tot de volgende keer!!

• 26 September 2012 - 13:32

Nico & Sylvia:

Hallo vakantiegangers,
    Wat hebben jullie weer veel gezien had weer ff heel wat te lezen.
    Komt mooi uit nu ik geen kant op kan na mijn operatie(die goed verlopen is op 21sept).
    Jullie hebben ook nu weer genoeg leuke en vooral mooie foto's gemaakt nou kijk weer uit naar de volgende reisverslagen en foto's.
    Groetjes Nico & Sylvia

• 26 September 2012 - 20:27

Amanda:

Hoi!
    Wat lastig dat jullie slecht kunnen stoppen en dat het niet berekend is op campers.
    Ik verbaas me erover dat ook de benzine stations niet hoger zijn.....lastig zeg.Gelukkig hadden jullie nog genoeg dus hoefde je niet met een jerrycan in de weer!
    Nog veel plezier!!