23 september: Yellowstone NP - Twin Falls - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 23 september: Yellowstone NP - Twin Falls - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

23 september: Yellowstone NP - Twin Falls

Blijf op de hoogte en volg Michael

24 September 2012 | Verenigde Staten, Twin Falls

Beste lezer,

Vandaag een minder lang verslag omdat we een flinke reisdag achter de rug hebben.

We zijn redelijk op tijd opgestaan ( wat heet op tijd, hè..? ) en stonden om tien voor acht bij de douches omdat we niet in de rij wilden staan zoals gisteren. De douches gingen ook echt precies pas om acht uur open. We hebben nog even wat staan kletsen met een paar Amerikanen. Over het algemeen zijn Amerikanen altijd wel zo dat ze een praatje met je beginnen als je ergens staat te wachten. Ik vind dat persoonlijk wel heel prettig. Ik denk dat we daar in Nederland nog wel wat van kunnen leren.

We rijden op tijd de campground af, en zijn niet de enigen. De campground gaat vandaag sluiten en om 12.00 uur moet iedereen van de campground af zijn. Dat zorgt voor nogal een geslinger om alle andere campers heen.

We moeten nog bijna een uur tot anderhalf uur rijden voor we het park uitrijden. Onderweg worden we nog een laatste keer geconfronteerd met overstekende bizons. Een grote groep waarvan er een aantal lange tijd op de weg blijven staan. Eén jeep komt uit het tegemoetkomende verkeer zetten om ze op te jagen. Of deze man nou wist wat ie deed, of een enorm risico nam, weet ik niet, maar het hielp wel. Toch lopen door het opjagen ook nu de bizons tot op een halve meter voorbij onze camper.

Als we het park uit zijn rijden we over de US 20 verder richting het zuiden. En tante Dolly, ik weet echt zéker, dat deze weg nog véél en véél saaier is dan de Loneliest Highway…
We slaan een bezoek aan Idaho Falls over, dit stond toch al niet echt op de planning. Bedoeling is om vandaag tot aan Twin Falls te komen. Bij Idaho Falls gaan we daarom ook zo snel mogelijk over op de Interstate 15 richting Salt Lake City, maar nemen bij Pocatello de I-86 naar het westen. We slaan bij de eerste afslag meteen weer wat eten en drinken in bij de Walmart, en proberen bij de Starbucks de mok van Idaho te scoren. Helaas, die hebben ze niet. We zullen er vanavond op het internet later achterkomen dat die ook niet bestaat…

Rond een uur of half zes komen we aan bij de KOA bij Twin Falls. Er zijn maar weinig campgrounds rondom Twin Falls en deze lag het verste bij de Interstate vandaan. Vandaag betalen we $ 33,-, in ieder geval een stuk minder dan de ruim $ 50,- van de afgelopen nachten.

Morgen zullen we een kijkje gaan nemen bij de Shoshone Falls, de watervallen bij Twin Falls. Vervolgens zullen we onze weg vervolgen over de US 93 naar het zuiden, en de I-80 naar het westen, om zo ver mogelijk richting Lake Tahoe te komen. Of we morgen internet hebben is weer even afwachten.

Tot de volgende keer!!

• 24 September 2012 - 15:50

Tante Dolly:

I weet niet of je dit op tijd krijgt ,maar bij Shoshone Falls is ook een ice cave ,ik kan me niet herinneren of het voor de Falls is of meer naar West. Veel plezier .