19 september: Bear Lake - Grand Teton NP - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 19 september: Bear Lake - Grand Teton NP - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

19 september: Bear Lake - Grand Teton NP

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 September 2012 | Verenigde Staten, Jacksonville

Beste lezer,

Vannacht weer redelijk lang geslapen tijdens een weer redelijk koude nacht, maar warmer in bed dankzij de extra deken. Rond half negen worden we wakker en gaan we eruit.

Het zonnetje schijnt ondertussen weer lekker en de temperatuur loopt alweer snel op naar een graad of twintig. Na het douchen ontbijten we even lekker buiten in de zon en rond een uur of tien gaan we weer rijden.

We rijden vlak langs Bear Lake en gaan vrij vlot over in de staat Idaho. Er staan werkelijk gigantische huizen langs het meer, echt schitterend om te zien. Als je de huizen kent van de Lemax verzameling, dan kun je je ongeveer voorstellen wat wij langs de weg tegenkomen, zo authentiek.

De route naar Grand Teton National Park is ongeveer 160 miles rijden. Het gaat nu alleen niet meer zo snel als de laatste dagen op de Interstate. Toen reden we dat in ongeveer 2 uur tijd. Nu rijden we niet meer dan 30 of 40 miles per uur. De wegen zijn erg bochtig.

Na een uur rijden, komen we de staat Wyoming binnen. Dit is de staat waarin Grand Teton NP en Yellowstone NP liggen. We rijden door canyons en bergpassen en komen uiteindelijk na een aantal kleinere plaatsjes in de plaats Jackson Hole uit. Dit is het voorportaal van de twee nationale parken. Het is een echte cowboy stad met veel gebouwen in die stijl en je ziet werkelijk veel mensen met een cowboyhoed op rondlopen en rijden.

Bij het Visitor Center parkeren we, en lopen we helaas weer tegen het feit aan dat veel Amerikanen denken dat hun pick-up truck net zo groot is als een 27 feet camper. Ze parkeren dus op de plaatsen waar wij normaal kunnen staan terwijl zij in normale parkeerplaatsen passen. Prima, ik gooi de camper achteruit op twee normale parkeerplaatsen. Dan maar zo.

In het visitor center vragen we of zij weten welke campgrounds nog plek hebben. Dat weten ze niet, maar ze kunnen wel een overzicht van de campgrounds geven met telefoonnummers erbij. Het park waar wij heen wilden, zat gisteren niet vol, dat wisten ze wel te vertellen. Dus wij bellen naar het Colterbay RV Park, en helaas, ze zitten vandaag dus wel vol. Gelukkig geven ze ons de namen en telefoonnummers van twee andere campgrounds. Bij de eerstvolgende campground is wel plek, al ligt deze iets buiten het National Park. Voor de lieve som van $ 51,- ( !! ) mogen we een nachtje blijven. Meteen maar vastgelegd, zodat we ons daar niet meer druk om hoeven te maken, en dan kunnen we nog even rustig het plaatsje Jackson verkennen en het park bekijken.

Rond een uur of half vier verlaten we Jackson en rijden we het park in. We betalen bij de ingang $ 25,- entree voor zowel het Grand Teton NP als Yellowstone NP. We kopen dit jaar niet de National Park Pass van $ 80,-, omdat we niet genoeg parken bezoeken om die prijs eruit te halen.
Het mooiste van het Grand Teton National Park zouden moeten zijn: de ‘Tetons’, twee grote, ruwe bergen. Helaas is er ook de komende vier dagen nog ‘smokey weather’ voorspeld, en zien we inderdaad heel weinig van de bergen.
We volgend de route en komen nog langs Jenny Lake, een mooi meer met de bergen op de achtergrond. Hier is ook een campground, maar alleen voor tenten.

We rijden nog een klein stukje langs het grotere Jackson Lake, en slaan dan af richting onze campground, vlakbij Moran Junction. We komen daar rond zes uur aan, ( of is het nou inmiddels weer vijf uur, we zijn Utah weer uit…?) en zitten nog even buiten om een boekje te lezen. Het RV park is zoals wel vaker, niet veel bijzonders. Slechte stukken grond met half vergaan gras, veel grind en veel kuilen.
Maar goed, we kunnen weer een nachtje slapen.
Morgen gaan we door naar Yellowstone National Park! De eerste twee nachten zijn gereserveerd in het park zélf, bij Fishing Bridge Campground. Als we daarna nog een nacht willen blijven, moeten we het waarschijnlijk even buiten het park gaan zoeken.

We hebben waarschijnlijk nu twee dagen geen internet, dus tot snel weer!