18 september: Provo - Bear Lake - Reisverslag uit Bear Lake Hot Springs, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 18 september: Provo - Bear Lake - Reisverslag uit Bear Lake Hot Springs, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

18 september: Provo - Bear Lake

Blijf op de hoogte en volg Michael

19 September 2012 | Verenigde Staten, Bear Lake Hot Springs

Beste lezer,

Onze eerste nacht in de camper zit erop. Nadat we alle muggen hadden gevangen hebben we zonder muggen kunnen slapen en hebben we alleen wat last gehad van de kou ’s nachts. Want waar het overdag nog een graad of 30 was, was het ’s nachts nog een graad of 10. En dat voel je snel in een camper.

Toch slapen we flink door na een korte nacht en een lange dag rijden. Rond een uur of negen worden we wakker. Met de ‘gestolen’ code kunnen we douchen en daarna rijden we het kampeerterrein af, terug naar de I-15 om richting Bear Lake te gaan.

Eerst gaan we er vlak na Provo nog even af om te nog een paar vergeten spulletjes bij de Wal*Mart te halen, om te ontbijten en om nog even wat brandstof bij te tanken.
Bij de Wal*Mart halen we voor de komende nachten nog maar even een extra deken voor $ 7,- en nog wat andere spulletjes. Vervolgens rijden we naar de IHOP, International House Of Pancakes. Hier gaan we ontbijten. Ze serveren hier allerlei soorten ontbijt, de meeste vergezeld van pannenkoeken. We kiezen allebei voor de New York Cheesecake Strawberry Pancakes Special. Dit is een gerecht met twee pannenkoeken met stukjes cheesecake, aardbeien en slagroom eroverheen en daarnaast nog de keuze uit bijgerechten. Ik ga voor de worstjes, roerei en hashbrowns, Madelon spek, roerei en hashbrowns. Het gerecht vult uiteraard enorm maar is heerlijk. Met een grote jus d’orange en een cola erbij zijn we net $ 20,- kwijt.

Als we uitgegeten zijn gooien we bij het naastgelegen tankstation onze tank weer helemaal vol en gaan de snelweg weer op. Net voorbij Salt Lake City stoppen we nog even bij de Starbucks, omdat we hopen dat ze hier een mok van deze stad hebben, net als bijvoorbeeld ook Los Angeles en Las Vegas er een heeft. Helaas hebben ze hem niet. We nemen toch wel nog even een koffie mee. We gaan er een paar afslagen later nog even een keer af, maar ook hier hebben ze hem niet. Helaas.

We rijden verder over de I-15 en gaan er bij Logan vanaf en verder op de US89, die verder door Logan Canyon gaat. Het plaatsje Logan is erg mooi, we stoppen hier nog even voor een paar foto’s. Logan Canyon is een redelijk bochtige weg met veel bochten en stijgen en dalen. Uiteindelijk komen we bij een uitkijkpunt waar we Bear Lake in de verte kunnen zien. Helaas is het heel erg heiig. Een Amerikaan vertelt dat dit komt door bosbranden in de staat buurstaat Idaho. We dalen verder af naar beneden en komen uit bij Garden City, vlakbij Bear Lake. We kiezen hier voor de KOA-campground voor vanavond. De camping is bijna leeg, we mogen zelf een plek uitkiezen.

We rijden nog even naar het plaatsje Garden City waar we uiteindelijk nog een plekje kunnen vinden waar we zo naar de oever van Bear Lake kunnen lopen. We zoeken er nog een cache ( en vinden hem ook ) en nemen er een paar foto’s. We gaan langzaam aan terug richting de campground. Het is inmiddels bijna 17.45 uur. We gaan nog even buiten zitten met een glas wijn en wat nootjes tot de zon helemaal onder is. Meteen wordt het flink frisjes met de wind die erbij staat. Nog even een was draaien, een oven pizza eten en morgen gaan we weer verder. Dan richting Grand Teton National Park, het voorportaal van Yellowstone National Park. Foto’s zijn steeds te zien op: http://michaelwesseling.magix.net/

Tot de volgende keer!

• 20 September 2012 - 23:19

Anja Van Vliet-Steffens:

Hoi Michael,

Leuk om te lezen jullie reisverslag. Het begint helemaal te kriebelen, ik wil er ook heen!

Heel veel plezier nog!

Groetjes