29 september: San Francisco - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 29 september: San Francisco - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

29 september: San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Michael

30 September 2012 | Verenigde Staten, Petaluma

Beste lezer,

Vannacht gelukkig weer prima geslapen. We worden wel op tijd weer gewekt door een kraai maar 07.00 uur is een mooie tijd.

We gaan er weer op tijd uit want we gaan weer proberen in San Francisco te komen.
We douchen weer en gaan wéér eten bij de IHOP. Zorgen dat we genoeg gegeten hebben zodat we voorlopig weer even vooruit kunnen.

We rijden met de camper over de Highway 101 en ik ga er toch even af bij Larkspur, waar we gisteren de camper niet kwijt konden.
Nu blijken we inderdaad langs de weg, vlakbij de haven van de veerboot, de camper kwijt te kunnen. We lopen naar de haven waar we kaartjes kopen. Het kost $ 18,- per persoon voor een retour. De boot brengt je naar het centrum van San Francisco en doet er, vreemd genoeg, doordeweeks 30 minuten over, en in het weekend 50 minuten.
Het is dus wel vrij prijzig vergeleken met doorrijden, maar je bespaart de buskaartjes en de tol voor de Golden Gate Bridge, en een hoop tijd.

We zijn erg vroeg, we hebben nog bijna een uur de tijd voordat we vertrekken, dus lopen we naar de Starbucks die in de buurt zit, en gaan daar lekker op het terras zitten met een koffie.

Om 11.40 uur vertrekt de veerboot. We gaan op het buitendek zitten zodat we mooi uitzicht hebben op de omgeving. Onderweg zien we in de verte de Golden Gate Bridge, in de wolken gehuld.

Rond een uur of half een zijn we in San Francisco.
We lopen de stad in, met de groothoeklens in de aanslag, om de hoge gebouwen beter te kunnen fotograferen. Bij het Embarcadero centrum kijken we even bij de winkels, maar dat zijn er minder dan we dachten. Bovendien is het hier helemaal uitgestorven, blijkt, in het weekend. Het draait vooral doordeweeks omdat het onderdeel is van het Financial District, waar alle banken zitten.
We lopen ook langs de Trans America Pyramid, een wolkenkrabber die spits toeloopt en speciaal gebouwd is tegen zeer zware aardbevingen.

Stukje bij beetje lopen we steeds verder het centrum in. Hier hangen we de rest van de dag rond. Madelon koopt nog twee paar schoenen en ik krijg het horloge dat ik bij de Guess gezien heb alvast cadeau voor mijn verjaardag. Een schitterend cadeau.

We weten het aardig lang vol te houden, en dat moet ook wel want de eerstvolgende boot terug gaat in het weekend pas weer om 18.30.
We hebben een flink eind gelopen en veel foto’s gemaakt en staan rond half zes weer bij het ‘Ferry Building’, het gebouw vanaf waar we terugvaren. Op het plein blijven we nog even zitten om rond te kijken wat er zoal op straat gebeurd.

Om vijf voor half zeven vertrekt de boot terug en om kwart over zeven staan we weer op de pier bij Larkspur, waar we de camper terugpakken. We moeten nog ongeveer een half uur terugrijden, wat in dit geval ook echt een half uur is, omdat er op zaterdag geen files zijn.
Het is weer een lange dag geweest, morgen weten we nog niet wat we gaan doen. We hebben nog drie dagen met de camper, dan moet ie ingeleverd worden. We zullen wel over ons aantal mijlen heen gaan, want we hebben er nog maar 80 over…

Tot de volgende keer!

• 30 September 2012 - 09:03

Amanda:

Waarom mn bericht nou 3x is geplaatst snap ik niet.......