13 september: van Bakersfield naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu 13 september: van Bakersfield naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Michael Wesseling - WaarBenJij.nu

13 september: van Bakersfield naar Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Beste lezer,

Dit is de laatste ochtend voor deze vakantie dat we wakker worden bij Tante Dolly. Om zeven uur gaan we er uit en ontbijten we nog even gezellig met z’n vieren. Alle spullen zitten weer in de koffer en om half negen zijn we klaar om te gaan.

Tante Dolly en Henny brengen ons naar Bakersfield waar we de huurauto gaan ophalen die we vier dagen in en om Las Vegas gaan gebruiken.
Voordat we daadwerkelijk naar het vliegveld rijden drinken we bij Bakersfield bij Peet’s Coffee nog gezellig een bak koffie, net als toen Tante Dolly ons twee jaar geleden weg bracht.

Vervolgens rijden we verder naar het vliegveld waar we bij Hertz de huurauto ophalen. We kunnen kiezen uit een Subaru Outback of een Toyota RAV4. Ik ga voor de Toyota. Een mooie, witte auto met 16.000 miles op de teller.
We nemen afscheid van Tante Dolly en Henny en kunnen niet anders concluderen dat het eigenlijk weer veel te kort was. Tante Dolly, je hebt weer enorm goed voor ons gezorgd en we vonden het ontzettend gezellig! Bedankt voor de flesjes Starbucks koffie en de cadeautjes. We proberen zo snel mogelijk weer terug te komen!

Nadat we de bagage hebben overgeladen stappen we in de auto. Het gaspedaal voelt heel soepel aan, dus het rijden zal wel moeten gaan lukken met m’n been.
Tante Dolly rijdt nog een stuk voor ons uit naar de Highway 58 en zij nemen daar de eerste afslag er weer af. We zwaaien elkaar nog even uit en vervolgens blijven bij deze weg volgen totdat we op de kruising met de I-15 komen die ons naar Las Vegas zal brengen. Onderweg komen we op een punt waar de temperatuur is opgelopen naar 106 graden Fahrenheit. Dat is ruim boven de 40 graden Celsius.

Bij Barstow stoppen we even om wat te eten en bij Primm, vlak voor Las Vegas, is het tijd om de tank weer vol te gooien. Het is prima rijden op de cruise control. Ik voel m’n been wel, het voelt wat stijf aan door het zitten in de auto, maar doet verder geen pijn.
We doen deze keer geen inkopen bij de Outlet Mall van Primm. Voor kleding gaan we kijken in de Outlet Malls van Las Vegas en in Petaluma, bij San Francisco.

Om kwart over vier komen we aan in Las Vegas bij het Caesars Palace Hotel, waar we een nacht zullen slapen. We zijn om elf uur uit Bakersfield vertrokken en met de pauze eraf getrokken hebben we er dus ongeveer 4 ½ uur over gereden.
Het is nog een flink eind lopen vanaf de parkeergarage naar de receptie. Met de koffers het hele hotel door, met de wieltjes over het tapijt en door het casino, maar goed, we komen er.
Bij het inchecken wordt ons nog een upgrade aangeboden voor $ 50,-. Een nieuwere en grotere kamer in het nieuwe complex dat pas zes maanden oud is. Het andere deel van het hotel staat al 24 jaar. Ik vond het wel een interessant aanbod voor € 40,-, dus hebben we er gebruik van gemaakt.
De kamer is inderdaad geweldig: groot, nieuw, mooi, een gigantisch mooie badkamer, een apart zitgedeelte in de kamer en we zitten ook erg hoog in de toren. We hebben uitzicht op het zwembad beneden en een stuk op Las Vegas zelf.

Nadat we even opgefrist hebben en omgekleed zijn gaan we eens een kijkje nemen bij de Forum Shops, de winkels die onderdeel zijn van het hotel. Madelon neemt even een kijkje in de Jimmy Choo winkel en bij Christian Louboutain. Mmm, misschien dat er nog wel wat gekocht gaat worden, maar schoenen die tussen de $ 800,- en $ 2000,- kosten daar maak je niet zómaar een beslissing over. Gelukkig voor haar kon ze bij Guess ook prima slagen en haalt daar het eerste paar schoenen vandaan.
Vervolgens gaan we wat eten in het foodcourt, het is inmiddels al tegen half tien. Ik heb af en toe flink last van een stijf been maar echt pijn doet het lopen nou ook weer niet. Het is vooral vermoeidheid. En omdat ik ook wel wat wil zien blijf ik toch maar doorslenteren.
We lopen nog even naar buiten richting de Bellagio fontein. We kijken er een paar liedjes en gaan vervolgens weer terug naar de kamer. Overigens viel de temperatuur erg mee vanavond. We kregen af en toe wat waterspetters vanaf het meer over ons heen en dan was het zelfs frisjes. Ik denk dat het een graad of 20-25 was. Dat voelt dan erg frisjes aan na temperaturen ’s middags van rond de 40 graden.
Het is inmiddels 0.00 uur geweest. Morgen weer een nieuwe dag. Dan gaan we voor twee nachten naar het Green Valley Ranch Hotel in Henderson, net buiten Las Vegas.

Tot de volgende keer!